top of page
פוסטים מובילים
אחרונים
ארכיון
תגיות
אין עדיין תגים.
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

אתר בית הספר- מי נגד מי ומדוע?

לכולם יש אתרים. גם לבתי ספר. ההבדל הגדול הוא שאתר בית ספרי בדרך כלל ייראה נטוש ומבולגן.

אתר בית ספרי אמור להיות צומת מפגש - לתלמידים, לצוות המורים, להנהלה ולהורים. אמורים להתלכד בו כל צרכי הלמידה: החל מפורומים חברתיים ועד לרצפי למידה פעילים, או אפילו LMS; קשר לתוכנת הניהול הבית ספרי, לספקי התוכן וכמובן מידע מעודכן, הודעות והמלצות להרחבת אופקים. בסופו של דבר החלום הוא ליצור קהילה סביב בית הספר.

למה זה לא קורה?

לרובנו יש מכשול שמפריע - חשש - אני לא יודע איך לעשות את זה. יום אחד בטח יהיה לי זמן ותראו לי... הדבר היחיד שיכול לנצח חשש הוא פשוט כשעושים. לא הרבה יותר משליחת מייל עם קובץ מצורף. אפשר ליצור רצפי למידה מרהיבים, מלאי תוכן ומקדמי למידה, כל מה שנחוץ הוא רק להחליט לעשות כן.

מדובר במעגל עם היזון חוזר - ככל שיהיה יותר תוכן מותאם לכל קהלי היעד: הורים-תלמידים-מורים, כך יהיו יותר כניסות, דיבורים ויותר תוכן. הנעת תהליך כזה אינה פשוטה מלכתחילה. במיוחד בהתחלה יש לבצע 'צעדי תינוק'.

בתור צעד ראשון, יש להציב רף דרישות מינימלי לתוכן של כל מרחב. (נצא מנקודת הנחה שמערכת ניהול האתר עומדת בדרישות הבסיס של משרד החינוך, ולכל כיתה / מקצוע יש מרחב משלה). כך למשל, המנהל מוסר למחנכים רשימת תכני מידע בסיסיים שצריכים להופיע במרחב שתחת אחריותם עד לתאריך יעד מסוים. המורה נדרש להיכנס למערכת ולהזין מידע קיים, סטטי. הורים ותלמידים שזקוקים למידע יכולים להיכנס ולהשיג אותו.

צעד שני הוא יצירת פורום אחד שממוקד במשימה לימודית. המשימה צריכה להיות נחמדה, בעלת ערך מוסף. גם תלמידים צעירים נהנים לתקשר דרך האינטרנט מהבית. נכון לשלב כאן תגובות עמיתים חיוביות, ובעיקר חשוב שהמורה 'יהיה נוכח'. כתיבת מענה פה ושם בהחלט יוצר את הרושם הזה. כדי שיעד זה יושג בהצלחה חשוב להכין בכיתה את התלמידים, להדגים את כל השלבים ולוודא שברור מהי המשימה.

בהמשך נכון ליצור פורומים למטרות נוספות. למידה משותפת לקראת מבחן; המלצה על ספרים; לוח לינו לפטפוטים; מצגת תמונות שיתופית אחרי טיול או פעילות שווה; פורום הורים; פורום מורים לגיבוש- גם להחליף מתכונים, לא רק טיפים לגבי הוראה.

והנה צעד משמעותי באמת: העלאה רצופה של חומרי למידה. קוראים לזה 'רצף למידה'. כל סרטון שהוקרן, מצגת, דף עבודה, הדמיה – כולם ניתנים להעלאה ושיבוץ בקלות במרחב הכיתה או המקצוע. מומלץ להתחיל מתכנים של שיעורי כישורי חיים, דברים מיוחדים. אפשר לקרוא לזה 'פתיונות' שמרגילים את הילדים להיכנס, להתמצא ולהיעזר. המצטיינים מוזמנים להוסיף משחקוני תרגול (זונדל), ממים, קישורים והפניות להעשרות.

כשמכניסים לשגרת ההוראה את האתר הבית ספרי, כל פעם מעדכנים מעט ולבסוף מצטברת מסה מדהימה של תוכן איכותי. התוכן כמובן יכול לעבור בין מורים, להועיל לתלמידים בשנה הבאה, וכן הלאה.

bottom of page